• We would like to invite you to check out the latest 1.0 alpha versions. You can read more about what's new here. Please note, that this is still an early release and will contain new bugs ¯\_(ツ)_/¯
  • If you need help or want to discuss things, you now can also join us on our Discord Server!
RLNT Automated Header Groups

TS3 RLNT Automated Header Groups 1.0.5

No permission to download
Required SinusBot Version
0.13.0
Compatible Backends
TeamSpeak 3
To run this script you need the OKlib!
Download it here

Hey Leute

Heute will ich mein 'Automated Header Groups' - Script vorstellen.
Es dient der einfachen automatisierten Vergabe von Servergruppen, die zur Übersicht bestimmter
anderer Gruppen dienen. Wir Deutschen mögen es nunmal ordentlich, weswegen es auf meinem
eigenen TeamSpeak - Server so aussieht:
2847
Wie ihr seht gibt es einige Übergruppen, die andere Gruppen zu einer Sektion zusammenfassen.
Beispielsweise sind meine Gruppen Owner, Admin, Super Mod, Mod, usw. in der Sektion
### Rollen ###
Das schafft eine bessere Übersicht; nicht nur wenn jemand die Servergruppen vergibt, sondern
auch im Servergruppen Menü und in der Beschreibung des Clients. Das ganze sieht dann so aus:
2848
Was dieses Script macht, ist zu prüfen, ob sich ein Client in einer der konfigurierbaren
Triggergruppen befinden, die auslösen, dass auch die Headergruppe der jeweiligen Sektion
vergeben wird. Das Gleiche kann das Script auch andersherum. Denn wenn keine der Gruppen
einer Sektion mehr übrig ist, wird auch die Header Gruppe wieder entzogen.
So einfach ist das!

Ein Problem gibt es. Ich habe nicht eingebaut, dass das Script den Bot in verschiedenen
Zeitabständen checken lässt, ob sich die Clients noch immer in einer der Triggergruppen
befinden. Der Check wird nur durchgeführt, wenn eine Gruppe entzogen wird. Das heißt,
dass zum Beispiel temporäre Gruppen nicht unterstützt werden. Diese werden durch das
Disconnecten oder Serverneustarten entzogen und lösen somit nicht das Event aus.
Ich habe allerdings auch nicht vor dieses Feature hinzuzufügen. Das hier soll einfach nur
ein lightweight Script bleiben, welches dem Staff-Team hilft gute Übersicht zu schaffen.
Hey guys

Today, I want to present my 'Automated Header Groups' - Script.
It helps with the automated process of giving and removing servergroups which are for a better
overview of other servergroups. We Germans like it tidy so this is how it looks on my own
TeamSpeak-Server:
2849
As you can see, there are some header groups which combine other groups to a section.
As example: my groups Owner, Admin, Super Mod, Mod, etc. are in the section
### Rollen ### (means Roles in English)
This creates a better overview, not only when someone assigns server groups, but also in the
server groups menu and in the description of the clients. All together it looks like this:
2850
What the script does is to check, whether a client is in a configurable trigger group which fires
the assigment of the header group of a section. This all goes in reverse too. Because if none of
the configurated trigger groups are assigned to a client, the header group is also removed.
It's that simple!

There's one problem. I didn't implement that the groups of clients get checked periodically.
So there's no detection if the client is still in a trigger group without manually removing it.
This means temporary groups are not supported because those are removed by disconnecting
or the server restart and these things don't fire the event that's needed for the script.
But I don't plan to add this feature either. This script should stay lightweight and is only here
to help the staff team creating a better overview.

The current version of the script is still made in the scripting version that only supports
Es5 so it's below Sinus Bot v1.0.0. However it should work with the newest Sinus Bot
anyways. I will update this script when v1.0.0 of the Sinus Bot is also out for Windows.
If you are having any problems or errors, feel free to comment or send a pm to me.

Credits:
  • Author: RLNT <https://github.com/RLNT>
  • SinusBot-Discord - filled with helpful people <https://discord.gg/h6s5Ykc>
  • Multivitamin - helps comensating my stupidness (sometimes :D)
  • irgendwer - the "rude" better part of Multivitamin but helps me too :* (edited by irgendwr :*)
  • Diesmon - Author of OKlib and also helpful
  • Tuetchen - Author of OKlib
  • Like
Reactions: Mich3l
Author
Relentless
Downloads
66
Views
267
First release
Last update