• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • If you want to test the new SinusBot for Windows that is compatible with TS version 3.1 & the current Discord version, please use this version.
Support++

Support++ 2.0.4.9 BETA

No permission to download
[INFO] Information about the MySQL module can be found in the FAQ (below)

[2.0.4.8] You want to test the functions before anyone else? The latest version can be found on our GitLab server. Please mind that. These versions have not been tested by the Sinusbot team. These are BETA versions, bug are included :)

[2.0.4.8] Du möchtest die funktionen vor allen anderen testen? Die neueste Version findest du auf unseren GitLab server.
Bitte achte darauf. Das diese versionen nicht vom Sinusbot Team geprüft worden sind. Es handelt sich um BETA versionen, bug sind mit dabei :)





Update (v0.2):

- add Discord notification

- multilanguage Config
- channel rename (description) -

- afk channel (supporter offline) | @fabm3n

- string -> strings |@Diesmon

- tutorial | @LEpEX

- (support channel <-> group | @BrickyBracker )

- change prefix

- multi Channel edit | @Fendo

- replay discord tickets.
- modul: auto supporter mover | @LambofanHD
- change rang priority | @fabm3n | Sorry not in V2 :/

- bug fixing...

And more? Please Conatct me...





Install:

[English]

Telegram
1. Add @BotFather to your chat. Write the bot with / newbot.
2. Give your bot a name. This must end with the word "bot"!
3. Enter the Bot token in the corresponding field in the Sinusbot Web Interface.
4. Now we need your chat ID! First you write your new bot with "/ start".
5. The last step is to get the ChanelId, open the following link: https://api.telegram.org/botTOKEN/getUpdates
IMPORTANT! Replace the variable TOKEN with your bot token!
Your output looks as follows:

Code:
 {"ok": true, "result": [{"update_id": 6354902409,
"Message": {"message_id": 1, "from": {"id": 361960225 ...
6. We also add the ChatId to the interface. And done. Now you can use your Telegram Bot.

Discord

1. Add the bot to your Server. Use this link.
2. Write it in the desired channel with / id.
ATTENTION: This can only be the server owner.

INFO: The Discord bot is provided by the Support ++ Server. This is the only way to provide some features for you!

Please delete the token directly from Discord Chat!


[Deutsch]

Telegram
1. Füge @BotFather zu deinem Chat hinzu. Schreibe den bot mit /newbot an.
2. Gebe deinem Bot einen Name. Dieser muss mit dem Wort „bot“ enden!
3. Gebe den Bot token in das entsprechende Feld im Sinusbot Webinterface ein.
4. Nun benötigen wir noch deine Chat ID! Zuerst schreibst du deinem neuen Bot mit „/start“ an.
5. Der letzte Schritt ist nun die ChanelId zu erhalten, öffne hierzu den folgenden Link: https://api.telegram.org/botTOKEN/getUpdates
WICHTIG! Ersetze die Variable TOKEN mit deinem Bot token!
Deine Ausgabe sieht wie folgt aus:

Code:
{"ok":true,"result":[{"update_id":6354902409,
"message":{"message_id":1,"from":{"id":361960225 …
6. Auch die ChatId fügen wir ins Interface ein. Und fertig. Nun kannst du deinen Telegram Bot nutzen..

Discord

1. Füge den Bot zu deinem Server hinzu. Nutze dafür diesen Link!
2. Schreibe ihn in dem gewünschten Channel mit /id an.
ACHTUNG: Dieses kann nur der Serverbesitzer.

INFO: Der Discord bot ist bereitgestellt durch die Support++ Server. Nur dadurch können wir einige Funktionen für Sie bereitstellen!

Bitte lösche den Token direkt aus dem Discord Chat!



FAQ:
Das kann viele gründe habe. Der meiste Fehler ist jedoch die rechte Konfiguration! Beachte bitte das der Bot folgende rechte brauch:
b_channel_create_with_password
i_channel_modify_power
b_channel_modify_description
b_channel_modify_name
b_channel_modify_password


Dieses recht brauch der bot nicht! (Sonst editiert er nur offline)
b_channel_create_modify_with_force_password

In der Version 2.0.4.8 gibt es ein MySQL Storage Moduel. Dieses benötigst du für Bestimmte Module als Speicherort. Z.B. das Feedback Module.

Damit das funktioniert. Füge bitte in der Sinusbot config.ini folgendes ganz unten hinzu.
Code:
[Scripts.Privileges]
"support-pp" = ["db"]
Starte nun den Bot erneut.


in version 2.0.4.8 there is a MySQL storage module. This you will need for certain modules as a location. For example, the feedback Module. For this to work.

Please add the following in the Sinusbot config.ini below.
Code:
[Scripts.Privileges]
"support-pp" = ["db"]
Now restart the Sinusbot.

Support:

Support via E-Mail <[email protected]>
and Discord
Author
VerHext
Downloads
1,227
First release
Last update
Rating
4.45 star(s) 44 ratings

More resources from VerHext

  • rankCSGO
    rankCSGO
    Give CSGO Ranking information about your Nickname.
  • CountryGroup
    CountryGroup
    Set a country group for the country when you enter the server.
  • SpecialLobby
    SpecialLobby
    Move a specific group to a defined channel on join. (Special lobby for user groups.

Latest updates

  1. 2.0.4.9 BETA released!

    So now it is time for the next version. Thanks for all BETA tester from the version 2.0.4.8 Now...
  2. Update V 2.0.4.7

    Hello Community, the new update is here with many great new features. - add var liste to easy...
  3. Update V 2.0.4.4

    Hello Community, the new update is here with many great new features. - add Themen Module -...

Latest reviews

While I love the application, and what you can do with it, I have a very large critic to the developers of this. After searching forever, I stil can not find even a rudimental documentation to the bot. Yes there are videos, but those are not very practical. I set up servers from time to time and need a documentation for something like this.
Also I can't get the bot to fully work. The developers don't state anywhere that I could find which rights need to be set. What they say is, that the common issues usually get resolved with the listed rights.
VerHext
VerHext
Hello, thank you for the review. But its not true that we have no docu. We startet a docu https://doku.support-pp.de/doku.php . You can help use to complete the docu. Setting permissions is very difficult because we have split our script into modules. And If you have questions abotu the configuration join our Discord. https://discord.gg/3acZCcu We can answer all your questions. :D
Hey, ich find der Script ist SEHR GEIL... allerdings, geht es bei mir nicht. (Nein, ich habe ihm alle Rechte auf dem Ts gegeben. (Admin)). Ich habe die Ts3-Version 3.1 und da gehts ned. Könntest du vl machen das es geht? Aber nochmal: Props an dich echt sehr gute Arbeit ich weiss es zu schätzen.

lg lunschiHD
VerHext
VerHext
Danke für deine Bewertung :D
Hi VerHext,

GROßES LOB!!!!!!!!!!!!!!! von mir für dieses geile Script.

Derzeit benutze ich noch das 2.0.4 Script mit dem User-Limit (ohne Fehler) und freue mich wenn diese Feature auch in den Aktuellen-Versionen wieder möglich ist!

LG julfuc
VerHext
VerHext
Danke für deine Bewertung :D
Eines der besten, wenn nicht sogar DAS beste Support Plugin für den SinusBot. Bin sehr zufrieden!!!
VerHext
VerHext
Danke für deine Bewertung :D Freue mich wen es dir gefällt.
Joa. Findes Gut. Bestes Support "System".

Frage: Wann kommt endlich die 2.0.5? Warte da schon länger drauf.
LG. DrBaumy
VerHext
VerHext
Hey, danke für deine Bewertung. Bin gerade sehr Beschäftigt mit anderen Projekten und Reallife :D Kann dir wegen der 2.0.5 noch keine genaues Datum geben ...
Ein muss für jeden größeren Server und eines der besten Scripts für den Sinusbot! Allerhand Funktionen, umfangreiche Konfigurationsmöglichkeiten und stetige Weiterentwicklung.

Ich freue mich schon sehr auf das nächste Update ;)
VerHext
VerHext
Danke für dein Feedback :D
I have an error: TypeError: Cannot access member 'forEach' of undefined at Support.js:1988:17 at forEach (<native code>) at Support.js:1987:13 at forEach (<native code>) at isIgnore (Support.js:1986:9) at Support.js:2149:25 at forEach (<native code>) at Support.js:2141:9
VerHext
VerHext
Also for you the same !! Actually, the feedback system is NOT meant for support requests, but for the last time I will mention the solution to the problem. I think it's a pity that these reviews only consist of messages from users who are unable to use TeamSpeak. The support ++ script works for over 1000 people. Why not with you? -> The bot does not have enough rights to look into all the channels. How should the bot know if a supporter is online whom he does not see? Should he guess that? (2) There are over 5 contact options, Email / Discussion / Discord / TeamSpeak / PM. And you have none of it? No, you need to request support via the rating. A no-go!
Auf meinem TeamSpeak bekommt niemand eine Benachrichtigung bzw. Poke Nachricht. Der Bot gibt dem Spieler immer wieder zurück dass kein Supporter Online ist.
VerHext
VerHext
Auch für dich das Gleiche!! Eigentlich ist das Feedback System NICHT für support anfragen gedacht, jedoch werde ich hier zum letzten mal die Lösung für das Problem nennen. Ich finde es schade das diese Bewertungen nur aus Nachrichten bestehen von Usern die zu unfähig sind TeamSpeak zu benutzen. Das Support++ Script funktioniert bei über 1000 Personen. Warum bei dir nicht? -> Der Bot hat nicht genügend rechte in alle Channel zu schauen. Woher soll der Bot wissen ob ein Supporter Online ist wen er sie nicht sieht? Soll er das raten? (2) Es gibt über 5 Kontaktmöglichkeiten, E-Mail / Diskussion / Discord / TeamSpeak / PM . Und du hast davon keine? Nein, du musst support über die Bewertung anfordern. Ein no-go!
Irgendwie funktioniert das anstupsen der Supporter und so nicht wenn ein user in den Warteraum geht wird er mit supporter sind offline angestupst und die 2 supporter garnicht ;(
Bittte um hilfe
VerHext
VerHext
Eigentlich ist das Feedback System NICHT für support anfragen gedacht, jedoch werde ich hier zum letzten mal die Lösung für das Problem nennen. Ich finde es schade das diese Bewertungen nur aus Nachrichten bestehen von Usern die zu unfähig sind TeamSpeak zu benutzen. Das Support++ Script funktioniert bei über 1000 Personen. Warum bei dir nicht? -> Der Bot hat nicht genügend rechte in alle Channel zu schauen. Woher soll der Bot wissen ob ein Supporter Online ist wen er sie nicht sieht? Soll er das raten? (2) Es gibt über 5 Kontaktmöglichkeiten, E-Mail / Diskussion / Discord / TeamSpeak / PM . Und du hast davon keine? Nein, du musst support über die Bewertung anfordern. Ein no-go!
its ok but now you cant make the messages that long anymore
VerHext
VerHext
Hello, thanks for you Rezension. But i can´t change the limit for the message in teamspeak. This limit is from TeamSpeak GmbH. You can create a feature request in the TS forum... But i can´t help you.