• If you need help or want to discuss things, you now can also join us on our Discord Server!
  • A first preview of the unlimited version of SinusBot can be found in the Upcoming Changes thread. A version for Windows will follow, but we don't have a release date, yet.

Permission Codes

Justman10000

Helping Hand
Hi, habe mal die Datanbank von Sinusbot eingelesen, wo alle Daten hinterlegt werden... Dann ist mir eingefallen, dass dort ja auch die Berechtigung der jeweiligen User hinterlegt sein könnte! Diese habe ich auch gefunden, jedoch nur als Codes:


Hi, I once read the Sinusbot database, where all data is stored... Then it occurred to me that the authorization of the respective user could also be stored there! I also found these, but only as codes:

1632413880068.png


Doch wie ist die Auflösung? Discord verwendet diese Methode bei BOTs ebenfalls, wo beispielsweise der Code 8, Administrator ergibt, oder 134217728 Nicknamen verwalten...

But what is the resolution? Discord also uses this method with BOTs, where for example the code 8 Administrator is, or 134217728 manage nicknames...
 

flyth

is reticulating splines
Staff member
Developer
Contributor
Those are internal/undocumented things of the bot and there's no support for it unless really necessary^^

Btw: wir haben auch einen deutschsprachigen Bereich, also am besten dort oder hier und dann in der entsprechenden Sprache schreiben^^ :)
 

Justman10000

Helping Hand
Those are internal/undocumented things of the bot and there's no support for it unless really necessary^^

Btw: wir haben auch einen deutschsprachigen Bereich, also am besten dort oder hier und dann in der entsprechenden Sprache schreiben^^ :)
Woher weißt, dass ich Deutsch spreche?
 
Top