• If you need help or want to discuss things, you now can also join us on our Discord Server!
  • A first preview of the unlimited version of SinusBot can be found in the Upcoming Changes thread. A version for Windows will follow, but we don't have a release date, yet.

Solved Sinusbot stürzt nach ca. einem Tag ab!

Leo Nator

Member
Hi,
ich lasse meinen Sinusbot und meinen TeamSpeak Server 24/7 auf nem gemieteten Root-Server laufen. Jedoch stürzt mein Bot manchmal jeden Tag manchmal einmal pro Woche ab. Dann muss ich den Bot komplett neustarten, um ihn wieder zum laufen zu bringen. Als ich nach dem Problem suchte, fand ich heraus, dass der Bot von Tag zu Tag mehr Ram verbraucht. Könnte es daran liegen?
 

Kilian57

Active Member
Please always include the following information in your post:
  • SinusBot version (in you web-interface under Settings -> Info -> About)
  • TS Client and Server version
  • OS (operating system), e.g. Windows 10 64bit or Debian 9 64bit
    • on linux also the kernel version: uname -a
  • hardware specs (e.g. VPS, Core i7, 8 GB RAM)
  • the instance log and bot log (set LogLevel = 10 in the config.ini before)
  • your config.ini
  • used browser and plugins (only if it is relevant for the problem)
If you are using linux then you should run the diagnostic script and attach it's output to your post - It will print out most of the required information automatically.
 

olli

Active Member
Hi,
ich lasse meinen Sinusbot und meinen TeamSpeak Server 24/7 auf nem gemieteten Root-Server laufen. Jedoch stürzt mein Bot manchmal jeden Tag manchmal einmal pro Woche ab. Dann muss ich den Bot komplett neustarten, um ihn wieder zum laufen zu bringen. Als ich nach dem Problem suchte, fand ich heraus, dass der Bot von Tag zu Tag mehr Ram verbraucht. Könnte es daran liegen?
ich z.b. hab den auto reconnect drin so startet sich der bot nach einer gewissen zeit neu und vor allem wenn er mal wegschmiert connectert er wieder von selbst oder meinste grade das der ganze prozess wegschmiert ?
 
Top