• If you need help or want to discuss things, you now can also join us on our Discord Server!
RLNT Automated Server Groups

TS3 RLNT Automated Server Groups 1.1.5

No permission to download
Required SinusBot Version
0.13.0
Compatible Backends
TeamSpeak 3
To run this script you need the OKlib!
Download it here

Hey Leute

Heute will ich mein 'Automated Server Groups' - Script vorstellen.
Es dient der automatischen Vergabe von Servergruppen unter bestimmten Bedingungen.

Um das Ganze einfach zu halten, zeige ich das an einem kleinen Beispiel. Nehmen wir an,
dass wir Servergruppen eingerichtet haben, die das Alter unserer User anzeigen. Am
einfachsten ist es da die Sache wie die USK zu halten und 12, 16, 18 als Servergruppen
einzubinden. Nun ist es so, dass ein User aber nur eine dieser Gruppen haben soll, richtig?
Nun, genau hier kommt das Script ins Spiel.

Automated Server Groups ist dafür da Servergruppen hinzuzufügen oder wegzunehmen,
wenn andere Servergruppen hinzugefügt oder weggenommen werden. Dabei hat man
außerdem einige Möglichkeiten Bedingungen festzulegen.

Hier ist eine kleine Übersicht zur Config:
So sieht die Config aus, wenn man noch nichts eingestellt hat. Hier kann man Abschnitte
hinzufügen, in denen Gruppen angegeben werden, die entweder hinzugefügt oder
entfernt werden sollen.
2934

Wenn ich beispielsweise eine Servergruppe hinzufügen möchte, die ein User bekommen
soll, wenn auch eine andere Servergruppe vergeben wird, dann würde dies so aussehen:
2935

Das Ganze ist eigentlich relativ simpel.
  1. Zunächst sucht man sich eine Liste aus, je nachdem, ob man eine Gruppe hinzufügen oder entfernen lassen möchte.
  2. Dann kann man sich aussuchen, ob mehrere Gruppen hinzugefügt/entfernt werden sollen, oder nur eine.
  3. Als nächstes setzt man die Gruppen, welche hinzugefügt oder entfernt werden sollen.
    1. Wenn man im ersten Feld 'Single' angegeben hat, kann man dort auch nur eine Gruppe setzen
    2. Wenn man im ersten Feld 'Multiple' angegeben hat, kann man dort mehrere Gruppen setzen
  4. In der nächsten Option kann man festlegen, was das Hinzufügen oder Entfernen der oben genannten Gruppen auslöst.
    1. Dies kann entweder 'Add', also beim Hinzufügen anderer Gruppen passieren,
    2. oder man entscheidet sich für 'Remove', also beim Entfernen anderer Gruppen
  5. Als nächstes kann man eine spezielle Bedingung für die Auslösergruppe erstellen.
    1. 'All Groups are needed' - es werden alle der in der nächsten Option definierten Gruppen benötigt
    2. 'One of them is needed' - es wird nur eine der in der nächsten Option definierten Gruppen benötigt
    3. 'It's only a single group' - wird sofort ausgelöst, weil nur eine Gruppe definiert ist
  6. In der letzen Option kann man dann schlussendlich die Gruppe(n) angeben, welche das Hinzufügen/Entfernen der oben definierten Gruppe(n) auslösen soll.
    1. Wenn man in der vorherigen Option eine der ersten beiden Optionen gewählt hat, kann man hier mehrer Gruppen setzen.
    2. Wenn man 'It's only a single group' ausgewählt hat, kann man hier nur eine Gruppe setzen.
Wenden wir unsere Config auf das vorher genannte Beispiel an:
Da wir nur eine der 3 Gruppen haben wollen, wäre es am einfachsten die anderen beiden
zu entfernen, wenn eine der 3 Gruppen hinzugefügt wird. Das sieht dann folgendermaßen
aus:
2936
Ich habe ein neues Element unter 'Group Section - Removing' erstellt, weil wir ja
Servergruppen entfernen wollen. Dann habe ich in der ersten Option 'Multiple'
ausgewählt, weil schließlich 2 Servergruppen entfernt werden sollen. Im Beispiel nehme
ich nun an, dass die Servergruppen für das Alter auch die dementsprechende Gruppen
ID haben, was einfacher zur Veranschaulichung ist. Bei 'Groups to remove' habe ich also
die Gruppen 12 und 16 eingetragen. Bei dem Auslöser habe ich 'Add' gewählt, da ich
möchte, dass die beiden Gruppen entfernt werden, wenn eine andere Gruppe
hinzugefügt wird. Als nächstes habe ich mich für 'It's only a single group' entschieden,
da wir nur eine Gruppe als Auslöser haben. Als Auslösergruppe habe ich die Gruppe 18
genommen.
Was nun passiert ist folgendes:
Sobald die Altersgruppe 18 einem User hinzugefügt wird, entfernt das Script automatisch
die Gruppen 12 und 16. So wird sicher gestellt, dass nur eine der drei Gruppen zurselben
Zeit aktiv ist.
Nun könnte man noch davon ausgehen, dass vorher auch nur eine der beiden Gruppen
gesetzt war, aber das Script dennoch versucht beide zu entfernen und somit ein Fehler
auftreten könnte. Aber das habe ich einkalkuliert und das Script 'versucht' nur Gruppen
zu entfernen, welche der User wirklich hat.

Ich hoffe, dass das soweit verständlich war. Das Einfachste wäre ein bisschen mit den
Optionen herum zu spielen, um die Funktionsweise des Scripts zu verstehen.
Wenn man es verstanden hat ist es wirklich mächtig, um solche Vorgänge zu
automatisieren. Ich wünsche viel Spaß mit dem Script.
Falls euch dieses Script zu komplex ist und ihr lediglich etwas Einfaches sucht, was
euch die Automatisation der Servergruppen etwas erleichtert, kann ich als Alternative
mein 'Only one of them' - Script empfehlen. Zu finden ist es hier.
Hey guys

Today, I want to present my 'Automated Server Group' - Script.
It helps with the automation of servergroups under specific conditions.

To keep it simple, I'll show it to you with a small example. Let's assume that we set up
servergroups that show the age of our users. The easiest way for this example is that
we stick with the groups 12, 16 and 18. Now you only want a user to only have one of
those three, right?
Well, this is where the script comes in handy.

Automated Server Groups is for assigning or removing servergroups when other
servergroups are assigned or removed. Additionally you have the oppertunity
to set multiple conditions for theses processes.

Here's a small overview to the config:
The is how the config looks like if you didn't set up anything yet. Here you can add
sections in which groups should either be assigned or removed.
2934

For example if I want to add a servergroup to a user if another servergroup is assigned,
it would look like this:
2935

The whole thing is relatively simple:
  1. First, you choose a list depending on you want to assign or remove a group
  2. Next, you can choose if you want to add a single or multiple groups.
  3. Then you set the groups that should be assigned or removed.
    1. If you chose 'Single' in the previous option, you are only able to set one group.
    2. If you chose 'Multiple' in the previous option, you are able to set multiple groups.
  4. In the next option you can set what should trigger the group assigning/removing.
    1. This could be 'Add' that means on adding other groups,
    2. or it's 'Remove' so the trigger is removing other groups.
  5. Next, you can set special conditions for the trigger.
    1. 'All Groups are needed' - all of the trigger groups are needed so the group(s) are assigned/removed
    2. 'One of them is needed' - only one of the trigger groups is needed so the group(s) are assigned/removed
    3. 'It's only a single group' - triggers immediatly because it's only one group
  6. In the last option you can set the group(s) that should be assigned/removed when the conditions are fulfilled.
    1. If you chose one of the first two options in the previous step, you can set multiple groups.
    2. If you chose 'It's only a single group', you are only able to set one group.
Let's apply this config to the previous mentioned example:
Since we only want one of the three groups it would be the easiest way to just remove
the other two if we assign one of the three groups. This would look like this:
2936
I have added a new element under the list 'Group Section - Removing' because we
want to remove servergroups. Then, I set the first option to 'Multiple' since we want
to remove 2 servergroups. In the example let's assume that the servergroups we
want also have fitting group IDs. That's easier to understand vor the example. So I
set the 'Groups to remove' to 12 and 16. At the trigger option, I chose 'Add' because
the groups should be removed when a group is added/assigned. I set the next option
to 'It's only a single group' because we only have one group as our trigger. As our
triggergroup I set group 18.
Now, the following happens:
Whenever the group age 18 is given to a user, the script will check if the user has
one of the 'Groups to remove' and if yes, the script will remove those. So you can
only have one of the three groups at the same time.

I hope that's understandable. The easiest thing would be to play around with the
options a bit to get used to the functionality of the script. If you are used to how
it works, this is a powerful script helping you to automate such processes.
Have fun with the script.
In case this script is too complex for you and you just search something easy that
helps you managing servergroups automatically, I can recommend my 'Only one
of them' - script. You can find it here.

The current version of the script is still made in the scripting version that only supports
Es5 so it's below Sinus Bot v1.0.0. However it should work with the newest Sinus Bot
anyways. I will update this script when v1.0.0 of the Sinus Bot is also out for Windows.
If you are having any problems or errors, feel free to comment or send a pm to me.

Credits:
  • Author: RLNT <https://github.com/RLNT>
  • SinusBot-Discord - filled with helpful people <https://discord.gg/h6s5Ykc>
  • Multivitamin - helps comensating my stupidness (sometimes :D)
  • irgendwer - the "rude" part of Multivitamin but helps me too :*
  • Diesmon - Author of OKlib and also helpful
  • Tuetchen - Author of OKlib
  • Like
Reactions: Mich3l
Author
Relentless
Downloads
175
Views
1,099
First release
Last update
Rating
4.67 star(s) 3 ratings

More resources from Relentless

Latest reviews

Works perfectly, exactly what i was looking for !! Thanks !!

Debian GNU/Linux 9.9 (stretch)
Kernel: Linux 4.9.0-9-amd64
ts3client_linux_amd64 (Version 3.3.0)
Sinusbot Version: 1.0.0-beta.5-b262b6a
Really cool, but it would be nice if I can add a "If he doesn't have this group". For example: "Add this group, when he gets this group, if he doesn't have this group
Pretty okey. Working pretty well after fixing that bug. Well i hope you will add something like servergroupadder after joining specific channel.